Här nedan besvarar vi de vanligaste frågorna som våra kunder ställer. Om ni undrar över något annat eller inte hittar det ni söker så kontakta oss gärna via mejl eller ring direkt så svarar vi så snabbt vi kan.
Hur blir jag kund hos er?
Att bli kund hos oss är väldigt enkelt då ni både kan ringa, smsa eller anmäla er på vår hemsida. Om ni anmäler eller hör av er via vår hemsida eller på sms får ni svar så snabbt vi har läst ert meddelande. Allt får att göra det så enkelt och smidigt för er som kund som möjligt, efter era preferenser.
Hur lång tid efter anmälningen kommer ni och utför städningen?
Vi kommer så snabbt vi har läst ert meddelande att höra av oss och boka in ett kostnadsfritt kundbesök samt startdatum för er städning. Om detta ej önskas så kan ett startdatum även bokas via telefon eller mejl utan kundbesök. Vid större högtider och röda dagar är efterfrågan ofta högre, och vi rekommenderar då att ni hör av er angående ändringar i ett eventuellt städschema eller förfrågan om städning i god tid.
Vad behöver jag som kund tänka på inför städningen?
Som kund kan ni alltid tänka på att plocka bort kläder, leksaker och eventuella krukor samt prydnader vid fönsterputsning. Även gardnier kan då tas ner. Möbler och liknande som står i vägen kan flyttas undan lite, men detta är inget måste. Allt som underlättar vårt arbete uppskattas. Städmaterial tar vi själva med oss.
Behöver jag vara hemma när ni kommer och städar?
Första gången vi kommer och städar kan det vara bra om ni är hemma. Ni kan då se hur vi jobbar och ställa eventuella frågor. Om vi har kvitterat ut en nyckel behöver ni inte vara hemma resterande gånger. Enkelt och smidigt och ni får komma hem till ett rent hem!
Är det varje städare som kommer och städar varje gång?
Vi på Trivselstäd i Linköping har personliga städare som en del av vårt koncept, vilket innebär att varje kund tilldelas en städerska som utför alla städtjänster i ert hem. Er personliga städerska är även väl insatta i ett städschema och rutiner. Det är även till denna person ni kan vända er med frågor och synpunkter.
Kan man bestämma veckodag och tid för städningen själv?
Vi kommer alltid att göra vårt bästa för att anpassa oss efter era behov och önskemål. Vissa dagar och tider kommer fungera jättebra, men ibland kan de fungera mindre bra. Vi har öppet sju dagar i veckan och ett av våra ledord är flexibilitet så vi kan garantera er att vi kommer hitta en tid som passar oss båda perfekt.
Hur rekryterar ni personal?
Vår personal och nya medarbetare är alla personer som verkligen vill jobba inom städbranschen. All personal har tidigare erfarenhet, men samtliga får lära sig om hur vi på Trivselstäd i Linköping jobbar genom en introduktionsutbildning. De får även följa med under vissa städningar för enkelt anama vår prefesionallitet.
Vad händer om något skulle gå sönder?
Om oturen är framme och något skulle råka gå sönder så är vi försäkrade. Vi står dåför hela kostnaden och erbjuder antingen kunden pengar, en ny och likvärdig vara eller i vissa fall avdrag av städkostnaden.
Vad händer om jag ej är nöjd med tjänsten?
I alla våra städningar ingår alltid 100 % nöjd kundgaranti vilket innebär att om ni mot förmodan ej blir nöjda med tjänstet så kommer vi och gör om detta moment igen, helt gratis. Ni har efter er städning två dagar på er att anmäla detta så bokar vi så snabbt som möjligt in en ny tid.
Vem står för städutrustningen?
Vi står för allt städmaterial förutom dammsugare samt dammsugarpåsar. Vi kan dock, om kund önskar, ta med oss egna dammsugare men detta kan göra att städningen tar lite längre tid. Vid fönsterputsning har vi även egna stegar, men om kund har egna använder vi dem gärna.
Kan jag avboka en städtid?
Ja, det kan ni göra. För att avboka en städtid hör ni av er till oss via mejl eller telefon senast 24 timmar innan städningen påbörjas. Om städningen avbokas efter detta debiteras en avgift på halva priset av den slutgiltiga kostnaden.
Kan jag omboka en städtid?
Ja, det går bra att omboka en städtid. Detta gör ni via mejl eller på telefon ca en vecka innan städningen skall utföras. Vid akuta fall kan ni även omboka närmare själva städdatumet.
Har ni någon framkörningsavgift?
Vi har en framkörningsavgift som påbörjas 30 km utanför Linköpings tätort. Inom denna 30 km gräns tillkommer ingen framkörningsavgift. Kostnaden av denna är 18.50 kr/mil.
Hur betalar jag?
Betalning sker via en faktura som skickas månadsvis. På fakturan dras sedan RUT-avdraget av och det är efter detta den totala kostnaden ni betalar in.
Är ni försäkrade?
Ja, vi försäkrade via folksam.
Jobbar ni på helgerna?
Våra ledord här på Trivselstäd är pålitlighet samt flexibilitet. Med vår flexibilitet erbjuder vi därav alla våra tjänster sju dagar i veckan, och då även på helgtid. Under helgen tillkommer en extra avgift. På lördagar är den 10 % av totala kostnaden och på söndagar 15 % av den totala kostnaden. Ni kan läsa mer om detta här.
Hur betalar jag?
Du betalar din räkning månadsvis mot faktura i efterskott. På fakturan framgår också totalsumman samt RUT-avdraget.
Om jag vill avbryta tjänsten, hur gör jag då?
Om ni av något skäl vill säga upp någon av våra städtjänster så gäller en månads uppsägningstid. Vi brukar för enkelhetens skull räkna med den 31 varje månad vilket innebär att ni måste kontakta oss via mejl eller på telefon senast en månad innan. Vid akuta tillfällen kan vi vara mer flexibla och korta ner uppsägningstiden något.
Hur skaffar jag presentkort?
Vi erbjuder presentkort gällande alla våra städtjänster och för att köpa ett presentkort kontaktar ni oss via telefon eller på mejl och berättar vilken av våra städtjänster det gäller. Ni anger då även tid för städningen samt antal städtillfällen. Läs mer om presentkort här.
Löpande städning med roterande schema, vad innebär det?
Ett löpande men roterande städschema är en riktig kundfavorit. Detta innebär att vi tillsammans under ert kostnadsfria kundbesök exempelvis kommer överens om att vi varje vecka torkar av fria ytor, städar toaletten och dammsuger. Varannan vecka kan moppa golven och en gång i månaden tvätta fönstren. Helt enkelt innebär det att ni själva konstruerar ert eget städschema, allt för att passa just era behov.
Hur gör jag ifall jag önskar mig en typ av städning som inte står med på hemsidan?
Om ni önskar er en typ av städning som inte finns med på hemsidan så kan ni kontakta oss via mejl eller telefon, eller ta upp det under vårt kostnadsfria kundbesök. Ni är alltid välkommna att komma med förslag och ideér och vi kommer alltid att göra allt för att uppfylla alla våra kunders behov.
Med vänliga hälsningar,
Trivselstäd i Linköping.